kenzas blogg

läste precis kenzas blogg och såg den här texten. hon skrev det jätte bra och jag håller med henne helt och hållet!

När jag var 14 gjorde jag ett stort misstag. Jag fick min första (riktiga) pojkvän som även var min första kärlek. Jag var väldigt kär och allt jag ville då var att vara med honom. Vilket jag var. Jag struntade i mina vänner totalt. I mina fina vänner som jag hade känt sen flera år tillbaka. Jag var bara med honom, jag lät honom bestämma över mig och över vad jag fick/inte fick göra, och de enda gångerna jag träffade mina vänner var i skolan. Ville mina vänner hänga med mig kunde jag inte. Jag skulle ju vara med min pojkvän för det var så det var.

2,5 år senare gjorde vi slut och jag trodde aldrig att mina vänner skulle släppa in mig igen och att vi skulle bli lika tighta som vi var innan. Jag hade ju struntat i dem totalt! För vadå? En kille? Pffft! Men nej, dagen vi gjorde slut träffade jag Nadia och på en natt med en massa prat så hittade vi tillbaka till varandra. Jag fick min andra halva tillbaka. Även Dilay och Mika tog emot mig med öppna armar igen utan att ens fråga varför jag inte brytt mig om dem. De förstod och de såg nog även hur mycket jag ångrade mig.

Jag gör aldrig det misstaget igen och sätter mina vänner åt sidan. Inte för en pojkvän, inte för en karriär....inte för något. Mina vänner är det absolut viktigaste jag har och det är de som alltid finns här. De har alltid funnits här för mig trots att jag inte alltid funnits där för dem. När jag haft det riktigt jobbigt hemma så har de alltid erbjudit mig och Armani någonstans att sova. De har varit med mig i lycka, sorg, motgång och framgång och jag litar på dem mer än vad jag litar på mig själv!

puss/towe

Kommentarer
Postat av: ex

det är ju bara att du inte släppte dina vänner, du släppte mig istället.

2010-02-03 @ 18:57:35
Postat av: Viljarsimone

Wow Pete, what an amazing new site you have now; great therapy and loads to contemplate. Thanks for building my new art/design site - can not wait to see the end result.

2011-07-18 @ 13:25:08
URL: http://viljarsimone.unitblog.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0